25.4.12

AMB LLARGA ULLERA, DES DEL MOLL









Amb llarga ullera, des del moll,
veig com s’atansa un vaixell foll,
amb sacs de joies i diners.
Al cim fumeja el vell rostoll,
i se m’esborren el senders
sota les mates de fonoll.
Tot és igual i diferent,
Camins, carrers, cases i gent.

Escolto els crits dels gavians
i veig el rastre dels llunyans
avions daurats de pas rabent.
Sento desitjos a les mans,
camins, carrers, cases i gent,
s’omplen de rostres poc humans.
Un diari escampa malvestats
pels gratacels de les ciutats.

Albiro cues de sirena
i escolto un cant farcit de pena
al port obert del temps que fuig,
sento que ja em pesa l’esquena
i que m’amara un vell  enuig
que cada dia fa l’estrena.
I tan sols trobo al meu present
camins, carrers, cases i gent.

Enyoro els dies de l’escola
i em sento pobre si estic sola
quan m’aclapara el sentiment
del fràgil temps que ara enrajola
camins, carrers, cases i gent.
Febles mosaics, vida que vola.
Enyora l’ombra del norai
aquell vaixell que no ve mai.

Arriben ones de turistes
que en les estones ja previstes
esperen veure-ho tot i res
del que han llegit a una revista.
Però els rodamóns i els mariners
i els immigrants de vida trista
cerquen amb aire indiferent
camins, carrers, cases i gent.

Torno al racó de casa meva,
on cada dia el món es lleva
acolorint-me el pensament
amb l’esperança d’una treva,
que em fa estimar sols un moment
camins, carrers, cases i gent.
Damunt amors sense casal
mor la tebior d’un breu fanal.

Engego la televisió
i guaito anuncis de sabó
i un món mesell que mai no aprèn
el vell manual del bon minyó
que no es baralla i es atent
i mostra bona educació.
Esborren guerres que no entenc
camins, carrers, cases i gent.


Júlia Costa. La pols dels carrers (Meteora, 2006)