14.8.09

PRESENTACIÓ



La relativa calma de l'estiu fa que m'hagi decidit a encetar un projecte de fa temps: recollir en un blog informació sobre la meva obra literària, publicada o inèdita. Fa anys, uns quants, vaig endegar una web sobre el mateix tema. La feina i manteniment que demanava aquell espai va fer que l'abandonés aviat. Com que els blogs ofereixen immediatesa i molta més facilitat d'actualització, crec que pot estar bé aplegar els materials que tenia a la vella web, així com els nous, en un blog que he titolat com vaig titolar aquell primer intent de donar-me a conèixer més enllà del cercle de coneguts: El plaer d'escriure. Un nom que em sembla encara adient ja que sempre he escrit per plaer i afició, sobre tot. Potser aquest espai servirà per a difondre una mica més el que he escrit i publicat ja que avui els mitjans convencionals queden molt limitats a l'hora d'informar sobre el món literari.

Vaig començar a publicar alguna cosa a principis dels noranta. M'adono que compto ja amb un cert gruix de publicacions en paper, suport que encara sembla el més apreciat per la majoria de la gent, encara que els temps estan canviant, ens agradi o no. Potser hores d'ara, si compto els blogs i d'altres espais a la xarxa, tinc més pàgines publicades en els blogs que no pas en els llibres convencionals. Un altre tema complex, més enllà de la publicació, és la difusió del que es publica, cosa difícil si no tens relació amb els mitjans habituals on surten crítiques literàries o es publiciten les noves edicions. A més, hi ha tant de material per tot arreu que, ni tan sols un crític amb bona fe i ganes d'actuar amb justícia i generositat pot accedir al conjunt de lletra impresa que cada dia sorgeix per tot arreu, saturant els taulells de les llibreries.

Així doncs i, també, perquè a partir de la publicació de la meva darrera novel·la em trobo gent interessada en les anteriors i que em pregunten on es poden trobar, o sobre la meva obra poètica, em sembla prou justificada la publicació d'aquest nou blog.